Ujemny bilans kaloryczny

Czym jest deficyt kaloryczny i kiedy powinniśmy go stosować?

Podczas walki o szczupłą sylwetkę, zwrot „deficyt kaloryczny” pojawia się w naszych codziennych rozmowach bardzo często. Jednak wciąż nie wszyscy wiedzą czym on jest i w jaki sposób go stosować. Warto poznać te informacje, aby nie wyrządzić swojemu organizmowi krzywdy. Prawidłowo wdrożony deficyt kaloryczny, w przypadku zdrowych osób, pozwoli na łatwe zrzucenie nadprogramowych kilogramów.

Czym jest deficyt kaloryczny?

Deficyt kaloryczny nie jest niczym skomplikowanym. Oznacza on, że liczba kalorii, które każdego dnia spożywamy w posiłkach jest mniejsza niż zapotrzebowanie na energię naszego organizmu. Innymi słowami można nazwać go ujemnym bilansem kalorii. Na przykład kobieta w wieku 26 lat, która waży 58 kg, o wzroście 167 cm i trenuje około 5 razy w tygodniu, każdego dnia powinna spożywać 2200 kcal. Jeśli zamiast tego będzie jadła 2000 kcal, to jej deficyt kaloryczny wyniesie 200 kcal.

Jak stosować deficyt kaloryczny?

Bezpieczny dla zdrowia deficyt kaloryczny wynosi około 10-20% całkowitego dziennego zapotrzebowania na energię. Większy może źle wpłynąć na nasz organizm, kondycję fizyczną i psychiczną. Dlatego w przypadku zapotrzebowania, które wynosi 2200 kcal, deficyt powinien wynosić od 250 – 500 kcal.

Podziel się tym ze znajomymi!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn