Logo Cud i Miód

Dieta Samuraja, to popularna nazwa stylu żywienia, który od setek lat propagują wyspiarze na Okinawie. Zgodnie z badaniami naukowymi, wraz z dietą śródziemnomorską, jest to najzdrowszy i jednocześnie bogaty odżywczo styl żywienia na świecie. Podobnie jak w diecie śródziemnomorskiej, w diecie samuraja także uświadczycie wysokiego poziomu kwasów tłuszczowych omega-9, zielonych warzyw liściastych, a także bogactwo błonnika. Idąc zgodnie z tendencjami do ograniczenia spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego, średnio 2-3 posiłki dziennie zawierają mięso, ryby, jaja, owoce morza, lub podroby.

Specjalnie dla Was, nawiązaliśmy współpracę z Jakubem Mauriczem, który przyszykował dla nas swój autorski jadłospis bazujący na naturalnych i wysokiej jakości produktach, dając tym samym gwarancję utrzymania zdrowia, a także wzniesienie swoich osiągów sportowych na zupełnie inny poziom.

Jakub Mauricz – najbardziej rozpoznawalna twarz dietetyki sportowej w Polsce. Dietetyk, trener, szkoleniowiec, dydaktyk. Specjalizuje się w dietetyce sportowej i suplementacji w sportach siłowych i siłowo-szybkościowych. Prelegent licznych kongresów branży fitness. Gość wielu programów śniadaniowych, zapraszany w roli eksperta z zakresu żywienia klinicznego oraz suplementacji. Autor wielu publikacji naukowych oraz artykułów publikowanych w czasopismach eksperckich, popularnonaukowych i lifestylowych. Współautor sukcesów największych gwiazd sportu różnych dyscyplin: Joanna Jędrzejczyk, Michał Materla, Mamed Khalidov, Piotr Strus, Norman Parke, Maureen Blanquisco, Zbigniew Bartman, Krzysztof Ignaczak, Daria Zawistowska, Paula Mocior i inni.

Doświadczenie Mauricza pokazuje, że w przypadku wielu pacjentów możliwe jest szybkie usprawnienie stanu zdrowia, na co składa się przede wszystkim: podwyższony poziom energii w trakcie dnia, zażegnanie kłopotów żoładkowo-jelitowych, polepszona odporność, poprawa stanu skóry, a także lepsze osiągi w sporcie. Z tego powodu, w Cud i Miód, wraz z Kubą, zastosowaliśmy podstawowe zasady budujące sukces diety Samuraja.

Podstawowe produkty spożywcze budujące dietę samuraja w Cud i Miód:

  • dobrej jakości mięso, ryby i owoce morza, a także podroby i szpik kostny (wywary naszych zup)
  • jaja
  • warzywa i owoce,
  • produkty fermentowane, takie jak kimchi, kapusta kiszona, kiszone ogórki, czy kiszone buraki
  • kasze i bulwy dobrej jakości, o niskiej skali FODMAP, dzięki czemu dieta nie jest wzdymająca
  • zdrowe tłuszcze np. awokado, olej i mleko kokosowe, orzechy i nasiona, masło i masło klarowane, oliwa z oliwek, olej lniany
  • wyłącznie naturalne cukry jako dodatek do dań
  • grzyby, zioła, przyprawy
  • produkty typowe dla kuchni azjatyckiej np. algi, liście kafiru, trawa cytrynowa, dzięki czemu dieta zyskuje ciekawy orientalny charakter
 

Produkty spożywcze, które zostały ograniczone w diecie, lub wykluczone:

  • pszenica – całkowicie wyeliminowana z diety
  • sztuczne substancje słodzące oraz produkty przetworzone, dodatki do żywności
  • dodatek cukru (syrop glukozowo-fruktozowy, cukier spożywczy i inne)
  • produkty zbożowe zawierające gluten
  • minimalizacja udziału nasiona roślin strączkowych
  • nabiał, zwłaszcza krowi
  • popularne oleje roślinne, tj. słonecznikowy, rzepakowy, z pestek winogron

 

Dla kogo jest ta dieta?

Dieta Samuraja jest skierowana do osób zdrowych, które chcą się prawidłowo odżywiać oraz osób intensywnie trenujących – przy odpowiednim dopasowaniu kaloryczności i kolejności spożywania posiłków. Sprawdzi się zarówno dla osób chcących wymodelować sylwetkę jak również dla osób ćwiczących w celu zgubienia zbędnych kilogramów. Wypośrodkowaliśmy udział składników odżywczych do poziomu 20% realizacji białek, a także po 40% tłuszczów oraz węglowodanów, aby zagwarantować sytość, świetny smak, a także możliwość regeneracji glikogenu dla sportowców.

rzodkiewka

Aktualne menu diety Samuraja

Śniadanie

Kokosowa ryżanka z owocami i orzechami brazylijskimi 8

II Śniadanie

Tofu moo shu z chińskimi naleśnikami 3,5,6

Obiad

Makaron warzywny z indykiem w sosie zielone curry, sezam 10,9,11

Podwieczorek

Śliwki z kardamonem z orzechową kruszonką 5

Kolacja

Sałatka z algami i dynią z sosem cytrusowym 11,6

Śniadanie

Wytrawna owsianka z pieczarkami i sosem paprykowo-jogurtowym 6

II Śniadanie

Sałatka Cobb z żurawinowym vinegrette 10,3

Obiad

Indyk w sosie imbirowym z orientalnymi warzywami z daktylami i orzechami arachidowymi 5,6

Podwieczorek

Pianka limonkowa z mango i orzechami pekan 8

Kolacja

Kare raisu 10,11

Śniadanie

Pasta z awokado z szynką, keto chlebek i ogórek konserwowy 10,3,8

II Śniadanie

Kokosowa zupa curry z olejem sezamowym 11

Obiad

Łosoś na kapuście z grzybami z cebulowym puree 4

Podwieczorek

Makowiec japoński 3

Kolacja

Śledź po japońsku 10,3,4

Śniadanie

Jaja faszerowane pastą awokado i szczypiorkiem i miętowym ogórkiem 3

II Śniadanie

Szejk potreningowy

Obiad

Gyros drobiowy z kaszą jaglaną i groszkiem cukrowym z sosem czosnkowym 6

Podwieczorek

Fit pieguski 3

Kolacja

Pieczone bataty z pesto i serem kozim 8,7

Śniadanie

Pancakes pomarańczowe z fit nutellą i suszoną papają 3,6

II Śniadanie

Japoński omlet z sosem curry i warzywami 10,3

Obiad

Gyros drobiowy z kaszą jaglaną i groszkiem cukrowym z sosem czosnkowym 6

Podwieczorek

Kokosowy pudding jaglany z masłem orzechowym i granatem 5

Kolacja

Tabbouleh z dyniowym hummusem

Śniadanie

Keto chlebek z tapenadą i łososiem wędzonym z oshinko 12,10,3,8,4

II Śniadanie

Japoński omlet z sosem curry i warzywami 10,3

Obiad

Pieczony schab ze śliwką w sosie z zielonego pieprzu z kaszą gryczaną i colesławem 10,6

Podwieczorek

Ciasto leśny mech 3

Kolacja

Kokosowy dahl z czerwonej soczewicy ze szpinakiem

Śniadanie

Złota owsianka z jagodami goji i orzechami 8

II Śniadanie

Zupa Harira 9

Obiad

Yaki sobą 3,11,6

Podwieczorek

Deser rafaello 8

Kolacja

Zapiekanka pasterska z sosem jogurtowo-koperkowym 3,6

Alergeny

1. Zboża zawierające gluten
2. Skorupiaki
3. Jaja
4. Ryby
5. Orzechy ziemne
6. Soja
7. Mleko

8. Orzechy
9. Seler
10. Gorczyca
11. Sezam
12. Siarczyny
13. Łubin
14. Mięczaki

rzodkiewka

Sprawdź nasze pozostałe diety

dieta lunch box Poznań Cud i Miód
Pomoc dietetyka w wyborze diety - Cud i Miód

Masz pytania?

Nie wiesz, która dieta będzie dla Ciebie idealna?

Napisz do nas lub zadzwoń! Nasi dietetycy pomogą Ci w doborze

Dieta 5 posiłków Cud i Miód