Dieta Samuraj, to popularna nazwa stylu żywienia, który od setek lat propagują wyspiarze na Okinawie. Zgodnie z badaniami naukowymi, wraz z dietą śródziemnomorską, jest to najzdrowszy i jednocześnie bogaty odżywczo styl żywienia na świecie. Podobnie jak w diecie śródziemnomorskiej, w diecie samuraja także uświadczycie wysokiego poziomu kwasów tłuszczowych omega-9, zielonych warzyw liściastych, a także bogactwo błonnika. Idąc zgodnie z tendencjami do ograniczenia spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego, średnio 2-3 posiłki dziennie zawierają mięso, ryby, jaja, owoce morza, lub podroby.

Specjalnie dla Was, nawiązaliśmy współpracę z Jakubem Mauriczem, który przyszykował dla nas swój autorski jadłospis bazujący na naturalnych i wysokiej jakości produktach, dając tym samym gwarancję utrzymania zdrowia, a także wzniesienie swoich osiągów sportowych na zupełnie inny poziom.

Jakub Mauricz – najbardziej rozpoznawalna twarz dietetyki sportowej w Polsce. Dietetyk, trener, szkoleniowiec, dydaktyk. Specjalizuje się w dietetyce sportowej i suplementacji w sportach siłowych i siłowo-szybkościowych. Prelegent licznych kongresów branży fitness. Gość wielu programów śniadaniowych, zapraszany w roli eksperta z zakresu żywienia klinicznego oraz suplementacji. Autor wielu publikacji naukowych oraz artykułów publikowanych w czasopismach eksperckich, popularnonaukowych i lifestylowych. Współautor sukcesów największych gwiazd sportu różnych dyscyplin: Joanna Jędrzejczyk, Michał Materla, Mamed Khalidov, Piotr Strus, Norman Parke, Maureen Blanquisco, Zbigniew Bartman, Krzysztof Ignaczak, Daria Zawistowska, Paula Mocior i inni.

Doświadczenie Mauricza pokazuje, że w przypadku wielu pacjentów możliwe jest szybkie usprawnienie stanu zdrowia, na co składa się przede wszystkim: podwyższony poziom energii w trakcie dnia, zażegnanie kłopotów żoładkowo-jelitowych, polepszona odporność, poprawa stanu skóry, a także lepsze osiągi w sporcie. Z tego powodu, w Cud i Miód, wraz z Kubą, zastosowaliśmy podstawowe zasady budujące sukces Diety Samuraj.

Podstawowe produkty spożywcze budujące Dietę Samuraj w Cud i Miód:

  • dobrej jakości mięso, ryby i owoce morza, a także podroby i szpik kostny (wywary naszych zup)
  • jaja
  • warzywa i owoce,
  • produkty fermentowane, takie jak kimchi, kapusta kiszona, kiszone ogórki, czy kiszone buraki
  • kasze i bulwy dobrej jakości, o niskiej skali FODMAP, dzięki czemu dieta nie jest wzdymająca
  • zdrowe tłuszcze np. awokado, olej i mleko kokosowe, orzechy i nasiona, masło i masło klarowane, oliwa z oliwek, olej lniany
  • wyłącznie naturalne cukry jako dodatek do dań
  • grzyby, zioła, przyprawy
  • produkty typowe dla kuchni azjatyckiej np. algi, liście kafiru, trawa cytrynowa, dzięki czemu dieta zyskuje ciekawy orientalny charakter
 

Produkty spożywcze, które zostały ograniczone w diecie, lub wykluczone:

  • pszenica – całkowicie wyeliminowana z diety
  • sztuczne substancje słodzące oraz produkty przetworzone, dodatki do żywności
  • dodatek cukru (syrop glukozowo-fruktozowy, cukier spożywczy i inne)
  • produkty zbożowe zawierające gluten
  • minimalizacja udziału nasiona roślin strączkowych
  • nabiał, zwłaszcza krowi
  • popularne oleje roślinne, tj. słonecznikowy, rzepakowy, z pestek winogron

 

Dla kogo jest ta dieta?

Dieta Samuraj jest skierowana do osób zdrowych, które chcą się prawidłowo odżywiać oraz osób intensywnie trenujących – przy odpowiednim dopasowaniu kaloryczności i kolejności spożywania posiłków. Sprawdzi się zarówno dla osób chcących wymodelować sylwetkę jak również dla osób ćwiczących w celu zgubienia zbędnych kilogramów. Wypośrodkowaliśmy udział składników odżywczych do poziomu ok 18-20% realizacji białek, a także po ok 40% tłuszczów oraz węglowodanów, aby zagwarantować sytość, świetny smak, a także możliwość regeneracji glikogenu dla sportowców.

Zobacz także nasze najnowsze artykuły dotyczące Diety Samuraja!

rzodkiewka

Aktualne menu diety Samuraja

Menu na dzisiaj

Wtorek

21/09/2021

Śniadanie

Tatar z wędzonym łososiem, zielonym ogórkiem konserwowym i pieczywem 10,4,6,13

II śniadanie

Gulasz wieprzowy 6

Obiad

Gołabki bez zwijania z kaszy gryczanej, ziemniaki, sos koperkowy, kolorowa fasolka szparagowa 3,6

Podwieczorek

Ciasto twix 3

Kolacja

Smażone owoce morza na czosnku z pietruszką, mix sałat z rzodkiewką i sosem vinegrette 10,2,14

Menu na dzisiaj

Środa

22/09/2021

Śniadanie

Chlebek fistaszkowy bezglutenowy z serkiem kokosowym i fit nutellą z borówkami 3,5,6

II śniadanie

Sałatka Goma Wakame z porem i surimi 3,4,11,2,6

Obiad

Nasi goreng z ryżem, kapustą pekińską, szczypiorkiem i papryką zieloną z indykiem i orzeszkami arachidowymi 3,5,4,11,6

Podwieczorek

Szarlotka na mące kokosowej 3

Kolacja

Japońska zupa misoshiru z sezamem i indykiem 9,11,6

Menu na dzisiaj

Czwartek

23/09/2021

Śniadanie

Muffiny jajeczne z pieczarkami, orzechami z serem wegańskim i sosem salsa 3,8

II śniadanie

Boczniaki po azjatycku z domowym kimchi 8,4

Obiad

Kurczak w pięciu smakach z orzechami arachidowymi i makaronem sojowym z brokułem z sezamem 10,8,11,6

Podwieczorek

Trufle z ciecierzycy 5

Kolacja

Aloo matar (ziemniaki, kurkuma,cebula, czosnek, imbir, groszek zielony, curry) 10,9

Menu na dzisiaj

Piątek

24/09/2021

Śniadanie

Bowl jaglane z matach z musem mango i granatem posypane płatkami migdałów 8

II śniadanie

Meksykańskie koszyczki z kukurydzą, fasolą czerwoną i papryką z salsą pomidorową 6

Obiad

Łosoś z warzywami na parze, sos kremowy chili z kaszą sorgo 4,6

Podwieczorek

Ciasteczka cookies 3

Kolacja

Omlet ze szpinakiem, boczniakami i bekonem 3

Menu na dzisiaj

Sobota

25/09/2021

Śniadanie

Keto chlebek z pastą z tuńczyka z rzodkiewką i roszponką 10,3,8,4

II śniadanie

Zupa fasolkowa z kurczakiem i śmietaną sojową 9,6

Obiad

Polędwiczka wieprzowa w sosie chińskim z mango i czerwonym ryżem

Podwieczorek

Dwuwarstwowy deserek dyniowy z granatem 8

Kolacja

Sałatka z brokułem, serem kozim i winogronem z sosem miodowo-musztardowym 10,7

Menu na dzisiaj

Niedziela

26/09/2021

Śniadanie

Szakszuka z jarmużem i papryką z bruschettą 3,6,13

II śniadanie

Spring rollsy z burakiem, marchewką, rzodkiewką i ogórkiem z serkiem bazyliowym i sosem słodko-słonym 6

Obiad

Udko z kurczaka w sosie hoisin z kaszą jaglaną z warzywami i surówką z kalarepy 7,5,6

Podwieczorek

Baton z orzechami pekan 8,5

Kolacja

Policzki wołowe po wietnamsku z soba 10,4,6

Alergeny

1. Zboża zawierające gluten
2. Skorupiaki
3. Jaja
4. Ryby
5. Orzechy ziemne
6. Soja
7. Mleko

8. Orzechy
9. Seler
10. Gorczyca
11. Sezam
12. Siarczyny
13. Łubin
14. Mięczaki

rzodkiewka

Sprawdź nasze pozostałe diety

Cud i Miód - Dietetyk Zuza
Cud i Miód - DIetetyk Natalia

Masz pytania?

Nie wiesz, która dieta będzie dla Ciebie idealna?

Napisz do nas lub zadzwoń! Nasi dietetycy pomogą Ci w doborze

Dieta 5 posiłków Cud i Miód