Logo Cud i Miód

Dieta Samuraja, to popularna nazwa stylu żywienia, który od setek lat propagują wyspiarze na Okinawie. Zgodnie z badaniami naukowymi, wraz z dietą śródziemnomorską, jest to najzdrowszy i jednocześnie bogaty odżywczo styl żywienia na świecie. Podobnie jak w diecie śródziemnomorskiej, w diecie samuraja także uświadczycie wysokiego poziomu kwasów tłuszczowych omega-9, zielonych warzyw liściastych, a także bogactwo błonnika. Idąc zgodnie z tendencjami do ograniczenia spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego, średnio 2-3 posiłki dziennie zawierają mięso, ryby, jaja, owoce morza, lub podroby.

Specjalnie dla Was, nawiązaliśmy współpracę z Jakubem Mauriczem, który przyszykował dla nas swój autorski jadłospis bazujący na naturalnych i wysokiej jakości produktach, dając tym samym gwarancję utrzymania zdrowia, a także wzniesienie swoich osiągów sportowych na zupełnie inny poziom.

Jakub Mauricz – najbardziej rozpoznawalna twarz dietetyki sportowej w Polsce. Dietetyk, trener, szkoleniowiec, dydaktyk. Specjalizuje się w dietetyce sportowej i suplementacji w sportach siłowych i siłowo-szybkościowych. Prelegent licznych kongresów branży fitness. Gość wielu programów śniadaniowych, zapraszany w roli eksperta z zakresu żywienia klinicznego oraz suplementacji. Autor wielu publikacji naukowych oraz artykułów publikowanych w czasopismach eksperckich, popularnonaukowych i lifestylowych. Współautor sukcesów największych gwiazd sportu różnych dyscyplin: Joanna Jędrzejczyk, Michał Materla, Mamed Khalidov, Piotr Strus, Norman Parke, Maureen Blanquisco, Zbigniew Bartman, Krzysztof Ignaczak, Daria Zawistowska, Paula Mocior i inni.

Doświadczenie Mauricza pokazuje, że w przypadku wielu pacjentów możliwe jest szybkie usprawnienie stanu zdrowia, na co składa się przede wszystkim: podwyższony poziom energii w trakcie dnia, zażegnanie kłopotów żoładkowo-jelitowych, polepszona odporność, poprawa stanu skóry, a także lepsze osiągi w sporcie. Z tego powodu, w Cud i Miód, wraz z Kubą, zastosowaliśmy podstawowe zasady budujące sukces diety Samuraja.

Podstawowe produkty spożywcze budujące dietę samuraja w Cud i Miód:

  • dobrej jakości mięso, ryby i owoce morza, a także podroby i szpik kostny (wywary naszych zup)
  • jaja
  • warzywa i owoce,
  • produkty fermentowane, takie jak kimchi, kapusta kiszona, kiszone ogórki, czy kiszone buraki
  • kasze i bulwy dobrej jakości, o niskiej skali FODMAP, dzięki czemu dieta nie jest wzdymająca
  • zdrowe tłuszcze np. awokado, olej i mleko kokosowe, orzechy i nasiona, masło i masło klarowane, oliwa z oliwek, olej lniany
  • wyłącznie naturalne cukry jako dodatek do dań
  • grzyby, zioła, przyprawy
  • produkty typowe dla kuchni azjatyckiej np. algi, liście kafiru, trawa cytrynowa, dzięki czemu dieta zyskuje ciekawy orientalny charakter
 

Produkty spożywcze, które zostały ograniczone w diecie, lub wykluczone:

  • pszenica – całkowicie wyeliminowana z diety
  • sztuczne substancje słodzące oraz produkty przetworzone, dodatki do żywności
  • dodatek cukru (syrop glukozowo-fruktozowy, cukier spożywczy i inne)
  • produkty zbożowe zawierające gluten
  • minimalizacja udziału nasiona roślin strączkowych
  • nabiał, zwłaszcza krowi
  • popularne oleje roślinne, tj. słonecznikowy, rzepakowy, z pestek winogron

 

Dla kogo jest ta dieta?

Dieta Samuraja jest skierowana do osób zdrowych, które chcą się prawidłowo odżywiać oraz osób intensywnie trenujących – przy odpowiednim dopasowaniu kaloryczności i kolejności spożywania posiłków. Sprawdzi się zarówno dla osób chcących wymodelować sylwetkę jak również dla osób ćwiczących w celu zgubienia zbędnych kilogramów. Wypośrodkowaliśmy udział składników odżywczych do poziomu 20% realizacji białek, a także po 40% tłuszczów oraz węglowodanów, aby zagwarantować sytość, świetny smak, a także możliwość regeneracji glikogenu dla sportowców.

rzodkiewka

Aktualne menu diety Samuraja

Menu na dzisiaj

Środa

24/02/2021

Śniadanie

Tatar z dyni z keto chlebkiem i ogórkiem zielonym

II śniadanie

Koktajl żurawinowy

Obiad

Polędwiczka wieprzowa w sezamie z grillowanymi warzywami i sosem chińskim z kurkumową komosą ryżową

Podwieczorek

Pudding z tapioki z niebieską spiruliną i sosem marakuja z orzechami włoskimi

Kolacja

Sałatka z krewetkami z cytrusowym vinegrette

Menu na dzisiaj

Czwartek

25/02/2021

Śniadanie

Migdałowe keto gofry z fit nutellą i jogurtem cytrynowym

II śniadanie

Fit nuggetsy z boczniaków z domową srirachą i surówką z kapusty pekińskiej

Obiad

Filet z kurczaka w sosie curry z mleczkiem kokosowym z warzywami na parze i pieczonymi batatami

Podwieczorek

Makowa Panienka

Kolacja

Zupa rybna

Menu na dzisiaj

Piątek

26/02/2021

Śniadanie

Jajko z sosem tatarskim z pieczywem i czerwoną papryką

II śniadanie

Sałatka fattoush z dressingiem i tofu

Obiad

Pieczony łosoś w sosie słodko-słonym z warzywami w panko

Podwieczorek

Owoce pod zdrową kruszonką

Kolacja

Placek lotaryński

Menu na dzisiaj

Sobota

27/02/2021

Śniadanie

Bezglutenowe bułeczki cynamonowe z jabłkami i kremem waniliowym roślinnym

II śniadanie

Zupa tajska Tom-Yum z grzybami shitake

Obiad

Nasi goreng w warzywami i kurczakiem grillowanym

Podwieczorek

Kokosanki

Kolacja

Kotleciki z piekarnika z dipem tikka masala i groszkiem cukrowym

Menu na dzisiaj

Niedziela

28/02/2021

Śniadanie

Zielony paleo omlet z pastą baba ghanoush i ogórkiem kiszonym

II śniadanie

Tropikalny koktajl z mango, pomarańczy i ananasa

Obiad

Szaszłyki z indykiem i warzywami z sosem tzatzyki i ziołowymi frytkami

Podwieczorek

Tajski deser - banany w mleku kokosowym

Kolacja

Lasagne verde z serem wegańskim

Alergeny

1. Zboża zawierające gluten
2. Skorupiaki
3. Jaja
4. Ryby
5. Orzechy ziemne
6. Soja
7. Mleko

8. Orzechy
9. Seler
10. Gorczyca
11. Sezam
12. Siarczyny
13. Łubin
14. Mięczaki

rzodkiewka

Sprawdź nasze pozostałe diety

dieta lunch box Poznań Cud i Miód
Pomoc dietetyka w wyborze diety - Cud i Miód

Masz pytania?

Nie wiesz, która dieta będzie dla Ciebie idealna?

Napisz do nas lub zadzwoń! Nasi dietetycy pomogą Ci w doborze

Dieta 5 posiłków Cud i Miód