Dieta Samuraj, to popularna nazwa stylu żywienia, który od setek lat propagują wyspiarze na Okinawie. Zgodnie z badaniami naukowymi, wraz z dietą śródziemnomorską, jest to najzdrowszy i jednocześnie bogaty odżywczo styl żywienia na świecie. Podobnie jak w diecie śródziemnomorskiej, w diecie samuraja także uświadczycie wysokiego poziomu kwasów tłuszczowych omega-9, zielonych warzyw liściastych, a także bogactwo błonnika. Idąc zgodnie z tendencjami do ograniczenia spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego, średnio 2-3 posiłki dziennie zawierają mięso, ryby, jaja, owoce morza, lub podroby.

Specjalnie dla Was, nawiązaliśmy współpracę z Jakubem Mauriczem, który przyszykował dla nas swój autorski jadłospis bazujący na naturalnych i wysokiej jakości produktach, dając tym samym gwarancję utrzymania zdrowia, a także wzniesienie swoich osiągów sportowych na zupełnie inny poziom.

Jakub Mauricz – najbardziej rozpoznawalna twarz dietetyki sportowej w Polsce. Dietetyk, trener, szkoleniowiec, dydaktyk. Specjalizuje się w dietetyce sportowej i suplementacji w sportach siłowych i siłowo-szybkościowych. Prelegent licznych kongresów branży fitness. Gość wielu programów śniadaniowych, zapraszany w roli eksperta z zakresu żywienia klinicznego oraz suplementacji. Autor wielu publikacji naukowych oraz artykułów publikowanych w czasopismach eksperckich, popularnonaukowych i lifestylowych. Współautor sukcesów największych gwiazd sportu różnych dyscyplin: Joanna Jędrzejczyk, Michał Materla, Mamed Khalidov, Piotr Strus, Norman Parke, Maureen Blanquisco, Zbigniew Bartman, Krzysztof Ignaczak, Daria Zawistowska, Paula Mocior i inni.

Doświadczenie Mauricza pokazuje, że w przypadku wielu pacjentów możliwe jest szybkie usprawnienie stanu zdrowia, na co składa się przede wszystkim: podwyższony poziom energii w trakcie dnia, zażegnanie kłopotów żoładkowo-jelitowych, polepszona odporność, poprawa stanu skóry, a także lepsze osiągi w sporcie. Z tego powodu, w Cud i Miód, wraz z Kubą, zastosowaliśmy podstawowe zasady budujące sukces Diety Samuraj.

Podstawowe produkty spożywcze budujące Dietę Samuraj w Cud i Miód:

  • dobrej jakości mięso, ryby i owoce morza, a także podroby i szpik kostny (wywary naszych zup)
  • jaja
  • warzywa i owoce,
  • produkty fermentowane, takie jak kimchi, kapusta kiszona, kiszone ogórki, czy kiszone buraki
  • kasze i bulwy dobrej jakości, o niskiej skali FODMAP, dzięki czemu dieta nie jest wzdymająca
  • zdrowe tłuszcze np. awokado, olej i mleko kokosowe, orzechy i nasiona, masło i masło klarowane, oliwa z oliwek, olej lniany
  • wyłącznie naturalne cukry jako dodatek do dań
  • grzyby, zioła, przyprawy
  • produkty typowe dla kuchni azjatyckiej np. algi, liście kafiru, trawa cytrynowa, dzięki czemu dieta zyskuje ciekawy orientalny charakter
 

Produkty spożywcze, które zostały ograniczone w diecie, lub wykluczone:

  • pszenica – całkowicie wyeliminowana z diety
  • sztuczne substancje słodzące oraz produkty przetworzone, dodatki do żywności
  • dodatek cukru (syrop glukozowo-fruktozowy, cukier spożywczy i inne)
  • produkty zbożowe zawierające gluten
  • minimalizacja udziału nasiona roślin strączkowych
  • nabiał, zwłaszcza krowi
  • popularne oleje roślinne, tj. słonecznikowy, rzepakowy, z pestek winogron

 

Dla kogo jest ta dieta?

Dieta Samuraj jest skierowana do osób zdrowych, które chcą się prawidłowo odżywiać oraz osób intensywnie trenujących – przy odpowiednim dopasowaniu kaloryczności i kolejności spożywania posiłków. Sprawdzi się zarówno dla osób chcących wymodelować sylwetkę jak również dla osób ćwiczących w celu zgubienia zbędnych kilogramów. Wypośrodkowaliśmy udział składników odżywczych do poziomu ok 18-20% realizacji białek, a także po ok 40% tłuszczów oraz węglowodanów, aby zagwarantować sytość, świetny smak, a także możliwość regeneracji glikogenu dla sportowców.

Zobacz także nasze najnowsze artykuły dotyczące Diety Samuraja!

rzodkiewka

Aktualne menu diety Samuraja

Menu na dzisiaj

Sobota

27/11/2021

Śniadanie

Keto placuszki migdałowe z roślinnym proteinowym serkiem waniliowym i musem malinowym (Tofu naturalne, Woda, Jogurt sojowy, Jaja, Mąka ryżowa, Mąka kukurydziana, Maliny 1, Odżywka białkowa - izolat 97%, Śmietana roślinna 16%, Olej kokosowy, Ksylitol, Migdały w płatkach, Cukier, Skrobia ziemniaczana, Aromat waniliowy, Cytryna sok, Sól, Aromat migdałowy, Kurkuma) 3,8,6

II śniadanie

Żółty koktajl z imbirem (Woda, Banan, Cytryna, Imbir świeży, Kurkuma)

Obiad

Polędwiczka wieprzowa faszerowana suszonymi pomidorami i oliwkami z kaszą sorgo i marchewką baby (Mini marchewki, Polędwica wieprzowa, kasza sorgo, Oliwki czarne, Suszone pomidory)

Podwieczorek

Sernik nowojorski (śmietana roślinna 27%, Tofu naturalne, Mąka gryczana, Jaja, Olej kokosowy, Cukier, Cukier puder, Mąka bezglutenowa mix, Mąka migdałowa, Mąka ryżowa, Skórka z pomarańczy) 3,6

Kolacja

Łopatka teriyaki z grillowanymi warzywami (cukinia, cebula, papryka) w sosie orzechowym (Cukinia św, Papryka czerwona (świeża), Łopatka wieprzowa, Cebula czerwona, Ogórki kiszone, Sos sojowy ciemny, Cebula, Olej rzepakowy, Oliwa z oliwek, Masło orzechowe, Woda, Zioła prowansalskie, Sól, Pieprz czarny mielony) 10,5,6

Menu na dzisiaj

Niedziela

28/11/2021

Śniadanie

Muffiny jajeczne z kukurydzą, papryką i jarmużem z sosem ziołowym (Jaja, Jogurt sojowy, Papryka czerwona1, Kukurydza w zalewie, Kasza jaglana, Jarmuż1, Natka pietruszki, Koper ogrodowy, Zioła prowansalskie, Sól, Pieprz czarny mielony) 3,6

II śniadanie

Flaczki z boczniaków z oliwą truflową (Bulion warzywny, Boczniaki, Marchew obrana, Cebula obrana, Oliwa truflowa , Pietruszka obrana, Koncentrat pomidorowy (30%), Mąka ziemniaczana, Oliwa z oliwek, Czosnek świeży)

Obiad

Kurczak w sosie curry z miętową kaszą jaglaną ze słonecznikiem i warzywami (kukurydza, fasolka szparagowa, papryka) (Filet z piersi kurczaka, Fasolka zielona szparagowa, Papryka czerwona1, Bulion warzywny, Kasza jaglana, Kukurydza w zalewie, Marchew obrana, Cebula obrana, Mleko kokosowe, Nasiona słonecznika, Mięta (świeża), Sól, Pieprz czarny mielony, Curry, Kurkuma) 10

Podwieczorek

Mango ptasie mleczko z granatem (Jogurt sojowy, Mango (pulpa), Mleko ryżowe, Mleko kokosowe, Granat, Kakao, Ksylitol, Żelatyna, Odżywka białkowa - izolat 97%) 6

Kolacja

Sałatka z kalmarami z cytrynowym vinegrette (Pomidorki cherry, Mix sałat, Ogórek zielony, Kalmar, Oliwa z oliwek, Cytryna sok, Miód1, Rukola, Szalotka, Skórka z cytryny (starta), Czosnek świeży, Sól, Pieprz czarny mielony) 2

Menu na dzisiaj

Poniedziałek

29/11/2021

Śniadanie

Białkowa jaglanka chałwowa na mleku ryżowym z jagodami goji i orzechami pekan (Mleko ryżowe, Kasza jaglana, Orzechy pekan, Odżywka białkowa - izolat 97%, Jagody goji, Tahini, Sezam) 8,11

II śniadanie

Jaja sadzone z boczkiem w papryce, sos pomidorowo-bazyliowy (Papryka czerwona (świeża), Jaja, Pasta pomidorowa1, Boczek wieprzowy, Szczypiorek, Cebula obrana, Woda, Sól, Cukier, Czosnek świeży, Bazylia (świeża), Cytryna sok, Pieprz czarny mielony) 3

Obiad

Wołowina na Guinnessie z puree z batata z Colesławem (Kark wołowy, Kapusta biała, Bataty, Pieczarki, Ziemniaki obrane, Bulion warzywny, Cebula obrana, Marchew obrana, Jogurt sojowy, Oliwa z oliwek, Śmietana roślinna 16%, Czosnek świeży, Skrobia ziemniaczana, Cukier trzcinowy, Sos sojowy jasny, Sos rybny, Musztarda, Papryka słodka mielona, Sól, Chrzan tarty, Papryka chili mielona, Cukier, Pieprz czarny mielony) 10,4,6

Podwieczorek

Pieczone jabłko z orzechami i suszoną śliwką z sosem waniliowym (Jabłko, Jogurt sojowy, Orzechy arachidowe, Płatki owsiane bezglutenowe, Orzechy włoskie, Śliwki suszone, Miód pszczeli, Cukier, Cynamon, Aromat waniliowy, Kurkuma) 5,8,6

Kolacja

Kotlety curry z sosem czosnkowym i boczniakami grillowanymi (Boczniaki, Ryż biały, Jogurt sojowy, Ser wegański, Jaja, Mąka gryczana, Olej rzepakowy, Curry, Przyprawa do kurczaka, Natka pietruszki, Koper ogrodowy, Pieprz czarny mielony, Sól, Ocet, Czosnek świeży) 10,3,6

Menu na dzisiaj

Wtorek

30/11/2021

Śniadanie

Keto chlebek z paprykarzem z makrelą wędzoną i ogórkiem kiszonym (Ogórki kiszone, Woda, Makrela (wędzona), Cebula obrana, Ryż biały, Passata pomidorowa, Nasiona słonecznika, Jaja, Płatki jaglane, Marchew obrana, Siemię lniane, Siemię lniane mielone, Pestki dyni, Olej rzepakowy, Orzechy włoskie, Śliwki suszone, Miód1, Oliwa z oliwek, Czosnek świeży, Sól, Pieprz czarny mielony) 10,3,8,4

II śniadanie

Zupa meksykańska z cielęciną (Bulion warzywny, Fasola czerwona w zalewie, Cielęcina b/k, Fasola biała w zalewie, Kukurydza w zalewie, Papryka czerwona (świeża), Cebula obrana, Pomidory pulpa(krojone), Koncentrat pomidorowy (30%), Czosnek świeży, Natka pietruszki, Papryka słodka mielona, Ziele angielskie, Pieprz czarny mielony, Zioła prowansalskie, Sól, Liść laurowy)

Obiad

Pad thai z kurczakiem z makaronem ryżowym (Filet z piersi kurczaka, Makaron ryżowy wstążki, Bulion warzywny, Cukinia św, Marchew obrana, Kiełki fasoli mung, Orzechy arachidowe, Cukier trzcinowy, Sos sojowy jasny, Sos rybny, Kolendra (świeża), Sól, Papryka ostra (chili)św, Czosnek świeży, Imbir świeży, Pasta tamaryndowa, Limonka, Pieprz czarny mielony) 5,4,6

Podwieczorek

Pudding chia z kiwi i śliwką (Kiwi, Mleko kokosowe, Śliwki 1, Mleko ryżowe, Nasiona chia, Miód pszczeli)

Kolacja

Tofu satay z pieczonym kalafiorem i pesto kolendrowym (Kalafior1, Tofu naturalne, Oliwa z oliwek, Sos sojowy ciemny, Cytryna sok, Kolendra (świeża), Natka pietruszki, Olej sezamowy, Czosnek świeży, Papryka chili mielona, Imbir świeży, Kolendra mielona, Kurkuma, Kmin rzymski (kumin)) 11,6

Menu na dzisiaj

Środa

01/12/2021

Śniadanie

Gofry brokułowe z serkiem z suszonymi pomidorami i chipsem z szynki parmeńskiej (Brokuł św, Tofu naturalne, Papryka żółta, Ser wegański, Jaja, Szynka parmeńska (Prosciutto), Suszone pomidory, Olej kokosowy, Szczypiorek, Pieprz czarny mielony, Sól, Papryka chili mielona, Sól himalajska) 3,6

II śniadanie

Koktajl mandarynkowy z wiórkami kokosowymi (Sok pomarańczowy, Banan, Mandarynki, Woda, Wiórki kokosowe, Miód pszczeli)

Obiad

Polędwiczka wieprzowa z chutneyem z czerwonej cebuli z puree koperkowym i marchewką z groszkiem (Ziemniaki obrane, Polędwica wieprzowa, Marchew obrana, Groszek zielony 1, Cebula czerwona, Śmietana roślinna 16%, Koper ogrodowy, Oliwa z oliwek, Miód pszczeli, Cytryna sok, Sól himalajska, Ocet balsamiczny, Sól, Pieprz czarny mielony, Rozmaryn (świeży))

Podwieczorek

Proteinowe batoniki owsiane z gorzką czekoladą (Płatki owsiane bezglutenowe, Masło orzechowe, Miód pszczeli, Czekolada gorzka, Odżywka białkowa - izolat 97%, Amarantus ekspandowany, Wiórki kokosowe) 5

Kolacja

Komosa ryżowa z pieczonym burakiem, orzechami i kozim serem (Burak obrany, Komosa ryżowa (Quinoa), Ser kozi (rolada), Orzechy włoskie, Mix sałat, Sól, Pieprz czarny mielony) 7,8

Menu na dzisiaj

Czwartek

02/12/2021

Śniadanie

Placuszki owsiane z pieczoną morelą i białkowym jogurtem miodowym (Morele, Jogurt sojowy, Płatki owsiane bezglutenowe, Jaja, Mleko ryżowe, Odżywka białkowa - izolat 97%, Skrobia ziemniaczana, Miód pszczeli, Ksylitol, Olej rzepakowy, Cynamon) 3,6

II śniadanie

Sushi (Ryż jaśminowy, Sałata lollo bianco, Łosoś (z rusztu z przyprawami), Ogórek zielony, Sos sojowy jasny, Krewetki, Paluszki surimi, Algi nori (arkusze), Tykwa (Kampio), Oshinko (marynowana rzodkiew))12,10,3,4,2,6

Obiad

Filet z indyka w sosie mango z kolendrą, kasza gryczana niepalona z fasolką w sezamie (Filet z piersi indyka, Fasolka żółta szparagowa, Kasza gryczana niepalona (biała), Majonez, Mango (pulpa), Kolendra (świeża), Ocet jabłkowy, Sezam)10,3,11

Podwieczorek

Ciasteczka orzechowe (Cukier, Masło roślinne, Masło orzechowe, Jabłko, Mąka bezglutenowa mix, Mąka gryczana, Jaja, Orzechy włoskie, Cukier waniliowy, Soda oczyszczona)3,8,5

Kolacja

Keto chlebek z tofu-twarożkiem z ogórkiem, dymką i rzodkiewką (Rzodkiewka, Tofu naturalne, Woda, Ogórek zielony, Nasiona słonecznika, Jaja, Płatki jaglane, Jogurt sojowy, Siemię lniane, Siemię lniane mielone, Cebula dymka, Pestki dyni, Olej rzepakowy, Orzechy włoskie, Śliwki suszone, Miód1, Sól) 3,8,6

Menu na dzisiaj

Piątek

03/12/2021

Śniadanie

Jajka w szynce z sosem remulade, sałatką z pomidorków koktajlowych i grzankami (Jaja, Pomidorki cherry, Chleb bezglutenowy, Polędwica sopocka, Ogórki konserwowe, Nasiona słonecznika, Rukola, Majonez, Cebula obrana, Kapusta kiszona, Olej rzepakowy, Papryka słodka mielona, Czosnek granulowany, Cukier, Curry, Kurkuma, Sól, Pieprz czarny mielony) 10,3,6,13

II śniadanie

Zupa won ton z pierożkami ryżowymi (Bulion drobiowy, Kark wołowy, Woda, Cebula dymka, Cebula obrana, Sos sojowy jasny, Mąka ryżowa, Mąka ziemniaczana, Sos rybny, Czosnek świeży, Kolendra (świeża), Olej sezamowy, Olej rzepakowy, Cukier trzcinowy, Imbir świeży, Ocet ryżowy, Imbir mielony) 4,9,11,6

Obiad

Łosoś pieczony w sosie śmietanowym z ziemniaczanymi talarkami i warzywami gotowanymi na parze (Ziemniaki obrane, Łosoś (świeży), Śmietana roślinna 16%, Marchew obrana, Kalafior1, Groszek cukrowy (strączkowy), Mąka ziemniaczana, Cytryna sok, Olej rzepakowy, Oliwa z oliwek, Natka pietruszki, Sól, Zioła prowansalskie, Czosnek świeży, Pieprz czarny mielony, Tymianek) 4

Podwieczorek

Waniliowa panna cotta z musem mango (Mleko kokosowe, Mango (pulpa), Woda, Cukier, Żelatyna, Aromat waniliowy)

Kolacja

Sałatka z quinoa i warzywami (Marchew obrana, Pomidor, Komosa ryżowa (Quinoa), Groszek zielony 1, Kukurydza w zalewie, Groszek cukrowy (strączkowy), Ocet balsamiczny, Sos sojowy ciemny, Oliwa z oliwek, Sól, Pieprz czarny mielony) 6

Menu na dzisiaj

Sobota

04/12/2021

Śniadanie

Gryczane naleśniki z serkiem malinowym i orzechami nerkowca (Mleko ryżowe, Tofu naturalne, Woda, Jaja, Mąka gryczana, Jogurt sojowy, Orzechy nerkowca, Grys malinowy, Mąka bezglutenowa mix, Cukier, Mąka ziemniaczana, Olej rzepakowy, Sól) 3,8,,6

II śniadanie

Sałatka z serem wegańskim, pomidorkami cherry, orzechami włoskimi i miodowym vinegrette (Ogórek zielony, Ser wegański, Oliwa z oliwek, Mix sałat, Rukola, Miód pszczeli, Cytryna sok, Orzechy włoskie) 8

Obiad

Wołowina w pomidorach z warzywnymi frytkami i sałatką szwedzką (Ogórki konserwowe, Kark wołowy, Pasta pomidorowa1, Ziemniaki obrane, Marchew obrana, Seler obrany, Woda, Pietruszka obrana, Cebula obrana, Oliwa z oliwek, Czosnek świeży, Miód1, Pieprz czarny mielony, Sól himalajska, Koper ogrodowy, Bazylia (suszona), Rozmaryn, Papryka ostra (chili)św, Tymianek) 10,9

Podwieczorek

Sernik straciatella frużeliną malinową i płatkami migdałów (Tofu naturalne, Jogurt sojowy, Maliny 1, Erytrol, Migdały w płatkach, Skrobia ziemniaczana, Czekolada gorzka, Żelatyna, Cukier) 8,6

Kolacja

Gulasz z batatami na mleczku kokosowym z indykiem (Bataty, Pomidory pulpa(krojone), Filet z piersi indyka, Cukinia1, Szpinak1, Mleko kokosowe, Oliwa z oliwek, Natka pietruszki)

Menu na dzisiaj

Niedziela

05/12/2021

Śniadanie

Jajecznica ze szczypiorkiem i szynką z papryką żółtą i grzanką (Jaja, Chleb bezglutenowy, Papryka żółta, Polędwica sopocka, Szczypiorek, Masło roślinne, Sól, Pieprz czarny mielony) 3,6,13

II śniadanie

Gruszki na białym winie w czekoladzie z serkiem migdałowym (Woda, Gruszka, Wino białe (wytrawne), Tofu naturalne, Jogurt sojowy, Śmietana roślinna 16%, Czekolada gorzka, Cukier trzcinowy, Cynamon, Aromat migdałowy, Ksylitol, Kardamon, Anyż (mielony)) 6

Obiad

Klopsiki wieprzowe z brokułem i cukinią, kasza sorgo, surówka z marchewki i białej rzodkiewki (Łopatka wieprzowa, Marchew obrana, Rzodkiew biała, kasza sorgo, Cebula obrana, Brokuł 1, Cukinia św, Jaja, Cukier trzcinowy, Pieprz czarny mielony, Sól, Czosnek świeży) 3

Podwieczorek

Bezglutenowe ciasto a'la mannowiec (Mleko ryżowe, Mąka gryczana, Olej kokosowy, Cukier puder, Masło roślinne, Kasza kukurydziana, Cukier, Mąka bezglutenowa mix, Jaja, Czekolada gorzka, Mąka migdałowa, Mleko migdałowe, Kakao, Cukier waniliowy) 3,8

Kolacja

Sałatka ze smażonymi krewetkami, czosnkiem, papryczką chili i orzechami włoskimi (Pomidorki cherry, Krewetki, Ogórek zielony, Mix sałat, Rukola, Marchew obrana, Orzechy włoskie, Papryka ostra (chili)św, Cytryna sok, Czosnek świeży, Oliwa z oliwek) 8,2

Alergeny

1. Zboża zawierające gluten
2. Skorupiaki
3. Jaja
4. Ryby
5. Orzechy ziemne
6. Soja
7. Mleko

8. Orzechy
9. Seler
10. Gorczyca
11. Sezam
12. Siarczyny
13. Łubin
14. Mięczaki

rzodkiewka

Sprawdź nasze pozostałe diety

Cud i Miód - Dietetyk Zuza
Cud i Miód - DIetetyk Natalia

Masz pytania?

Nie wiesz, która dieta będzie dla Ciebie idealna?

Napisz do nas lub zadzwoń! Nasi dietetycy pomogą Ci w doborze

Dieta 5 posiłków Cud i Miód