Dieta Samuraja, to popularna nazwa stylu żywienia, który od setek lat propagują wyspiarze na Okinawie. Zgodnie z badaniami naukowymi, wraz z dietą śródziemnomorską, jest to najzdrowszy i jednocześnie bogaty odżywczo styl żywienia na świecie. Podobnie jak w diecie śródziemnomorskiej, w diecie samuraja także uświadczycie wysokiego poziomu kwasów tłuszczowych omega-9, zielonych warzyw liściastych, a także bogactwo błonnika. Idąc zgodnie z tendencjami do ograniczenia spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego, średnio 2-3 posiłki dziennie zawierają mięso, ryby, jaja, owoce morza, lub podroby.

Specjalnie dla Was, nawiązaliśmy współpracę z Jakubem Mauriczem, który przyszykował dla nas swój autorski jadłospis bazujący na naturalnych i wysokiej jakości produktach, dając tym samym gwarancję utrzymania zdrowia, a także wzniesienie swoich osiągów sportowych na zupełnie inny poziom.

Jakub Mauricz – najbardziej rozpoznawalna twarz dietetyki sportowej w Polsce. Dietetyk, trener, szkoleniowiec, dydaktyk. Specjalizuje się w dietetyce sportowej i suplementacji w sportach siłowych i siłowo-szybkościowych. Prelegent licznych kongresów branży fitness. Gość wielu programów śniadaniowych, zapraszany w roli eksperta z zakresu żywienia klinicznego oraz suplementacji. Autor wielu publikacji naukowych oraz artykułów publikowanych w czasopismach eksperckich, popularnonaukowych i lifestylowych. Współautor sukcesów największych gwiazd sportu różnych dyscyplin: Joanna Jędrzejczyk, Michał Materla, Mamed Khalidov, Piotr Strus, Norman Parke, Maureen Blanquisco, Zbigniew Bartman, Krzysztof Ignaczak, Daria Zawistowska, Paula Mocior i inni.

Doświadczenie Mauricza pokazuje, że w przypadku wielu pacjentów możliwe jest szybkie usprawnienie stanu zdrowia, na co składa się przede wszystkim: podwyższony poziom energii w trakcie dnia, zażegnanie kłopotów żoładkowo-jelitowych, polepszona odporność, poprawa stanu skóry, a także lepsze osiągi w sporcie. Z tego powodu, w Cud i Miód, wraz z Kubą, zastosowaliśmy podstawowe zasady budujące sukces diety Samuraja.

Podstawowe produkty spożywcze budujące dietę samuraja w Cud i Miód:

  • dobrej jakości mięso, ryby i owoce morza, a także podroby i szpik kostny (wywary naszych zup)
  • jaja
  • warzywa i owoce,
  • produkty fermentowane, takie jak kimchi, kapusta kiszona, kiszone ogórki, czy kiszone buraki
  • kasze i bulwy dobrej jakości, o niskiej skali FODMAP, dzięki czemu dieta nie jest wzdymająca
  • zdrowe tłuszcze np. awokado, olej i mleko kokosowe, orzechy i nasiona, masło i masło klarowane, oliwa z oliwek, olej lniany
  • wyłącznie naturalne cukry jako dodatek do dań
  • grzyby, zioła, przyprawy
  • produkty typowe dla kuchni azjatyckiej np. algi, liście kafiru, trawa cytrynowa, dzięki czemu dieta zyskuje ciekawy orientalny charakter
 

Produkty spożywcze, które zostały ograniczone w diecie, lub wykluczone:

  • pszenica – całkowicie wyeliminowana z diety
  • sztuczne substancje słodzące oraz produkty przetworzone, dodatki do żywności
  • dodatek cukru (syrop glukozowo-fruktozowy, cukier spożywczy i inne)
  • produkty zbożowe zawierające gluten
  • minimalizacja udziału nasiona roślin strączkowych
  • nabiał, zwłaszcza krowi
  • popularne oleje roślinne, tj. słonecznikowy, rzepakowy, z pestek winogron

 

Dla kogo jest ta dieta?

Dieta Samuraja jest skierowana do osób zdrowych, które chcą się prawidłowo odżywiać oraz osób intensywnie trenujących – przy odpowiednim dopasowaniu kaloryczności i kolejności spożywania posiłków. Sprawdzi się zarówno dla osób chcących wymodelować sylwetkę jak również dla osób ćwiczących w celu zgubienia zbędnych kilogramów. Wypośrodkowaliśmy udział składników odżywczych do poziomu 20% realizacji białek, a także po 40% tłuszczów oraz węglowodanów, aby zagwarantować sytość, świetny smak, a także możliwość regeneracji glikogenu dla sportowców.

rzodkiewka

Aktualne menu diety Samuraja

Śniadanie

Pasta z makreli w pomidorach z chlebem chrupkim i ogórkiem zielonym

II Śniadanie

Sałatka z brokuła i winogrona z halloumi

Obiad

Cukiniowy makaron po tajsku z kurczakiem i orzechami nerkowca

Podwieczorek

Koktajl wzmacniający odporność z sokiem z owoców noni

Kolacja

Klopsiki wieprzowe z piekarnika w sosie teriyaki z tabbouleh

Śniadanie

Jaglanka orzechowa z brzoskwiniami i płatkami migdałów

II Śniadanie

Ramen

Obiad

Duszona cielęcina z żółtym ryżem i młodą kapustą zasmażaną

Podwieczorek

Pudding z tapioki jagodowy z wiórkami kokosowymi

Kolacja

Kanapka z tofu-twarożkiem z ogórkiem i dymką z pomidorem

Śniadanie

Wytrawne naleśniki z pastą z awokado i warzywami

II Śniadanie

Kokosowe mango lassi z limonką

Obiad

Morszczuk pieczony z sosem ziołowym, karmelizowaną marchewką i puree buraczanym

Podwieczorek

Batonik a'la twix

Kolacja

Tamaryndowa polędwiczka z kurczaka po azjatycku z makaronem soba i orzechami arachidowymi

Śniadanie

Jajecznica z kurkami z sałatką z pomidora i ogórka kiszonego z pestkami dyni

II Śniadanie

Spring rollsy z sosem sweet chilli

Obiad

Gulasz węgierski z sorgo i surówką z kiszonej kapusty

Podwieczorek

Budyń ryżowy z musem żurawinowym

Kolacja

Tarta z łososiem i szpinakiem z sosem tzatzyki

Śniadanie

Omlety jajeczne z boczkiem i brokułem z sosem jogurtowym

II Śniadanie

Krem z pasternaku z płatkami kokosa

Obiad

Smoczy makaron z indykiem i orzechami arachidowymi

Podwieczorek

Kokosanki

Kolacja

Dynia pieczona z serem kozim i orzechami

Śniadanie

Keto chlebek z pastą ze słonecznikiem, sałata i rzodkiewka

II Śniadanie

Koktajl z zielonej herbaty

Obiad

Ragout z wołowiną, pieczarkami i oliwkami z komosą ryżową

Podwieczorek

Orzechowiec

Kolacja

Sałatka z krewetkami smażonymi z czarnym sezamem i vinegrette

Śniadanie

Owsianka bounty z malinami i orzechami pekan

II Śniadanie

Sałatka z pieczonego buraka z kozim serem i sosem balsamicznym

Obiad

Szaszłyki z indykiem z sosem koperkowym i ziołowym ryżem, colesław

Podwieczorek

Muffinki z czarną porzeczką

Kolacja

Szakszuka paprykowa z boczkiem

rzodkiewka

Sprawdź nasze pozostałe diety

Masz pytania?

Nie wiesz, która dieta będzie dla Ciebie idealna?

Napisz do nas lub zadzwoń! Nasi dietetycy pomogą Ci w doborze