Logo Cud i Miód

Dieta Samuraja, to popularna nazwa stylu żywienia, który od setek lat propagują wyspiarze na Okinawie. Zgodnie z badaniami naukowymi, wraz z dietą śródziemnomorską, jest to najzdrowszy i jednocześnie bogaty odżywczo styl żywienia na świecie. Podobnie jak w diecie śródziemnomorskiej, w diecie samuraja także uświadczycie wysokiego poziomu kwasów tłuszczowych omega-9, zielonych warzyw liściastych, a także bogactwo błonnika. Idąc zgodnie z tendencjami do ograniczenia spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego, średnio 2-3 posiłki dziennie zawierają mięso, ryby, jaja, owoce morza, lub podroby.

Specjalnie dla Was, nawiązaliśmy współpracę z Jakubem Mauriczem, który przyszykował dla nas swój autorski jadłospis bazujący na naturalnych i wysokiej jakości produktach, dając tym samym gwarancję utrzymania zdrowia, a także wzniesienie swoich osiągów sportowych na zupełnie inny poziom.

Jakub Mauricz – najbardziej rozpoznawalna twarz dietetyki sportowej w Polsce. Dietetyk, trener, szkoleniowiec, dydaktyk. Specjalizuje się w dietetyce sportowej i suplementacji w sportach siłowych i siłowo-szybkościowych. Prelegent licznych kongresów branży fitness. Gość wielu programów śniadaniowych, zapraszany w roli eksperta z zakresu żywienia klinicznego oraz suplementacji. Autor wielu publikacji naukowych oraz artykułów publikowanych w czasopismach eksperckich, popularnonaukowych i lifestylowych. Współautor sukcesów największych gwiazd sportu różnych dyscyplin: Joanna Jędrzejczyk, Michał Materla, Mamed Khalidov, Piotr Strus, Norman Parke, Maureen Blanquisco, Zbigniew Bartman, Krzysztof Ignaczak, Daria Zawistowska, Paula Mocior i inni.

Doświadczenie Mauricza pokazuje, że w przypadku wielu pacjentów możliwe jest szybkie usprawnienie stanu zdrowia, na co składa się przede wszystkim: podwyższony poziom energii w trakcie dnia, zażegnanie kłopotów żoładkowo-jelitowych, polepszona odporność, poprawa stanu skóry, a także lepsze osiągi w sporcie. Z tego powodu, w Cud i Miód, wraz z Kubą, zastosowaliśmy podstawowe zasady budujące sukces diety Samuraja.

Podstawowe produkty spożywcze budujące dietę samuraja w Cud i Miód:

  • dobrej jakości mięso, ryby i owoce morza, a także podroby i szpik kostny (wywary naszych zup)
  • jaja
  • warzywa i owoce,
  • produkty fermentowane, takie jak kimchi, kapusta kiszona, kiszone ogórki, czy kiszone buraki
  • kasze i bulwy dobrej jakości, o niskiej skali FODMAP, dzięki czemu dieta nie jest wzdymająca
  • zdrowe tłuszcze np. awokado, olej i mleko kokosowe, orzechy i nasiona, masło i masło klarowane, oliwa z oliwek, olej lniany
  • wyłącznie naturalne cukry jako dodatek do dań
  • grzyby, zioła, przyprawy
  • produkty typowe dla kuchni azjatyckiej np. algi, liście kafiru, trawa cytrynowa, dzięki czemu dieta zyskuje ciekawy orientalny charakter
 

Produkty spożywcze, które zostały ograniczone w diecie, lub wykluczone:

  • pszenica – całkowicie wyeliminowana z diety
  • sztuczne substancje słodzące oraz produkty przetworzone, dodatki do żywności
  • dodatek cukru (syrop glukozowo-fruktozowy, cukier spożywczy i inne)
  • produkty zbożowe zawierające gluten
  • minimalizacja udziału nasiona roślin strączkowych
  • nabiał, zwłaszcza krowi
  • popularne oleje roślinne, tj. słonecznikowy, rzepakowy, z pestek winogron

 

Dla kogo jest ta dieta?

Dieta Samuraja jest skierowana do osób zdrowych, które chcą się prawidłowo odżywiać oraz osób intensywnie trenujących – przy odpowiednim dopasowaniu kaloryczności i kolejności spożywania posiłków. Sprawdzi się zarówno dla osób chcących wymodelować sylwetkę jak również dla osób ćwiczących w celu zgubienia zbędnych kilogramów. Wypośrodkowaliśmy udział składników odżywczych do poziomu 20% realizacji białek, a także po 40% tłuszczów oraz węglowodanów, aby zagwarantować sytość, świetny smak, a także możliwość regeneracji glikogenu dla sportowców.

rzodkiewka

Aktualne menu diety Samuraja

Menu na dzisiaj

Niedziela 09.05

09/05/2021

Śniadanie

Cytynowa owsianka na mleku roślinnym z truskawkami i borówkami, orzechy włoskie

II śniadanie

Sałatka grecka z kozim serem i vinegrette

Obiad

Wieprzowina Moo Shu z warzywami grillowanymi i ryżem po turecku

Podwieczorek

Placek z wiśniami

Kolacja

Pierożki dim sum

Menu na dzisiaj

Poniedziałek

10/05/2021

Śniadanie

Waniliowe belriso na mleku roślinnym z pieczonym cynamonowym jabłkiem i orzechami brazylijskimi

II śniadanie

Sałatka z krewetkami z cytrusowym vinegrette

Obiad

Duszona cielęcina w sosie słodko-kwaśnym z makronem warzywnym

Podwieczorek

Orzechowiec

Kolacja

Pizza na spodzie jaglanym z karczochem, papryką i oliwkami z serem wegańskim i domowym ketchupem

Menu na dzisiaj

Wtorek 11.05

11/05/2021

Śniadanie

Kanapki z pastą baba ghanoush z oshinko

II śniadanie

Koktajl słony karmel na mleku kokosowym

Obiad

Kurczak w curry z orientalną kaszą sorgo

Podwieczorek

Kakaowa pianka z musem brzoskwiniowym i płatkami migdałów

Kolacja

Stripsy z boczniaka w sosie 1000 wysp z surówką z kapusty pekińskiej

Menu na dzisiaj

Środa 12.05

12/05/2021

Śniadanie

Szakszuka z jarmużem i awokado

II śniadanie

Czekoladowy budyń jaglany na mleku roślinnym z bakaliami i granatem

Obiad

Makaron po singapursku

Podwieczorek

Tarta figowa

Kolacja

Zupa Pho z kaczką

Menu na dzisiaj

Czwartek 13.05

13/05/2021

Śniadanie

Sezamowa owsianka z orzechami włoskimi i sosem marakuja

II śniadanie

Tofu satay z pieczonym kalafiorem i pesto kolendrowym

Obiad

Pieczone falafele z sosem czosnkowym i złotą komosą ryżową, surówka z białej kapusty

Podwieczorek

Gajar halawa - indyjski pudding z marchwi

Kolacja

Marokańska sałatka z dorszem

Menu na dzisiaj

Piątek 14.05

14/05/2021

Śniadanie

Polenta z suszonymi pomidorami i szpinakiem z domową pastą ajvar

II śniadanie

Flaczki z boczniaków z oliwą pietruszkową

Obiad

Pieczony pstrąg w peperonacie z puree koperkowym

Podwieczorek

Batonik kakaowo - orzechowy

Kolacja

Sałatka cezar z kurczakiem

Menu na dzisiaj

Sobota 15.05

15/05/2021

Śniadanie

Wytrawny bowl śniadaniowy z warzywami i jajkiem z dipem paprykowym

II śniadanie

Sałatka z grillowanym serem halloumi, pomarańczą i awokado z cytrusowym vinegrette

Obiad

Pulpeciki z kurczaka w sosie curry z cytrynową kaszą jaglaną i marchewką baby

Podwieczorek

Słodko-słona gruszka z kozim serem, orzechami

Kolacja

Kokosowy dahl z czerwonej soczewicy ze szpinakiem

Menu na dzisiaj

Niedziela 16.05

16/05/2021

Śniadanie

Cytrynowe pancakes z makiem i jogurtem orzechowym z melonem

II śniadanie

Pasta z czerwonej soczewicy z suszonymi pomidorami ze słupkami warzywnymi

Obiad

Wołowina tandori z pieczonymi batatami i surówką z czerwonej kapusty

Podwieczorek

Pianka limonkowa z płatkami kokosa z granatem

Kolacja

Zapiekanka pasticia

Alergeny

1. Zboża zawierające gluten
2. Skorupiaki
3. Jaja
4. Ryby
5. Orzechy ziemne
6. Soja
7. Mleko

8. Orzechy
9. Seler
10. Gorczyca
11. Sezam
12. Siarczyny
13. Łubin
14. Mięczaki

rzodkiewka

Sprawdź nasze pozostałe diety

Masz pytania?

Nie wiesz, która dieta będzie dla Ciebie idealna?

Napisz do nas lub zadzwoń! Nasi dietetycy pomogą Ci w doborze

Dieta 5 posiłków Cud i Miód