Dieta pudełkowa bez glutenu i nabiału

Dieta dla osób o szczególnych potrzebach żywieniowych. Usunięto z niej produkty zawierające gluten oraz produkty nabiałowe.

Dieta ta stanowi zupełną nowość na rynku i została opracowana w odpowiedzi na rosnące potrzeby naszych klientów. Wiele osób, które odkrywają u siebie nietolerancję glutenu, wciąż jednak zastanawia się, co może, a czego nie może jeść. Niektórym laikom dania bezglutenowe kojarzą się z mdłymi, nudnymi posiłkami, a sama dieta – z niekończącym się pasmem wyrzeczeń. Tymczasem okazuje się, że mogą one być równie dobre, co tradycyjne – wystarczy tylko wiedzieć, jakich produktów używać lub… którą gotową dietę zamówić.

U niektórych osób nietolerancja glutenu lub alergia na ten składnik przez wiele lat nie zostaje właściwie zdiagnozowana. Ich objawy często bywają również bagatelizowane. Ból brzucha, nudności, wzdęcia i inne dolegliwości pozostają więc źródłem dyskomfortu, a często, niestety, także poważnych problemów zdrowotnych. Tymczasem wystarczy zmiana diety, aby poczuć się znacznie lepiej. Dowiedz się, co jeść na diecie bezglutenowej, a czego unikać.

Warto pamiętać, że niektóre rodzaje diet nie są dobre dla wszystkich. Sposób odżywiania powinien być bowiem dostosowany dla każdego indywidualnie, ponieważ zależy od płci, wieku, trybu życia, typu schorzeń i wielu innych czynników.

Jeżeli nie wystarcza Ci wyeliminowanie z diety glutenu, a dodatkowo chcesz wykluczyć z jadłospisu nabiał jest to idealna propozycja dla Ciebie. Doskonały bilans diety osiągnięto poprzez czerpanie białka z takich produktów jak mięso, ryby, nasiona roślin strączkowych oraz produkty białkowe pochodzenia roślinnego. Źródła glutenu takie, jak pszenica, żyto, pszenżyto, orkisz i jęczmień zastąpiliśmy w naszym menu naturalnymi produktami bezglutenowymi. Dieta ta oparta jest na warzywach i owocach, chudym mięsie, bezglutenowych produktach zbożowych, a także roślinnych substytutach nabiału, jak tofu oraz roślinne napoje czy jogurty. Pomimo eliminacji produktów mlecznych oraz glutenu, jadłospisy sporządzane są w taki sposób, by w posiłkach nie zabrakło niezbędnych składników odżywczych. Występuje w dziewięciu wariantach kalorycznych, dlatego może być stosowana zarówno w trakcie odchudzania, jak i wówczas, gdy chcesz utrzymać masę ciała

Nasi dietetycy zadbali o to, aby dieta eliminowała niedozwolone składniki, a przy tym była bogata we wszystkie niezbędne makro i mikroelementy. W razie wątpliwości, dietetyk odpowie na wszystkie Twoje pytania i pomoże Ci dobrać prawidłową kaloryczność.

Komu polecamy dietę Bez glutenu i nabiału:

  • dla osób, które nie tolerują glutenu i nabiału.
  • dla wszystkich, którzy oprócz glutenu chcą wyeliminować ze swojego jadłospisu białka mleka, które mogą powodować reakcje alergiczne.
  • dla osób z nietolerancją laktozy oraz innych łagodniejszych problemów układu trawiennego. 
  •  

Osoby, które nie miewają problemów ze złym samopoczuciem po spożyciu tego składnika, nie powinny całkowicie go wykluczać, ponieważ nie jest to warunek zdrowego odżywiania.

 

Średni rozkład makroskładników w diecie w ujęciu tygodniowym to ok.:

• 30% energii pochodzi z tłuszczu

• 20% energii pochodzi z białka

• 50% stanowią węglowodany.

 

UWAGA: Dieta nie jest przeznaczona dla osób chorujących na celiakię, ponieważ mimo wszystkich starań istnieje prawdopodobieństwo wystąpienia śladowych ilości glutenu w posiłkach.

rzodkiewka

Aktualne menu diety bez glutenu i nabiału

Alergeny

1. Zboża zawierające gluten
2. Skorupiaki
3. Jaja
4. Ryby
5. Orzechy ziemne
6. Soja
7. Mleko

8. Orzechy
9. Seler
10. Gorczyca
11. Sezam
12. Siarczyny
13. Łubin
14. Mięczaki

Co znajdziesz w diecie bez glutenu i nabiału?

Dieta pudełkowa bez glutenu i nabiału złożona jest z pełnowartościowych, odżywczych posiłków, które nie zawierają niektórych składników znajdujących się w standardowych dietach. Jest pozbawiona produktów takich jak mleko, tradycyjne jogurty, sery, śmietana czy produkty zbożowe z glutenem, jednak zawiera wszystkie mikro- i makroelementy, których potrzebuje organizm do prawidłowego funkcjonowania. Aby zastąpić produkty pochodzenia zwierzęcego, stosujemy napoje roślinne i wegańskie sery i jogurty, które nie ustępują smakiem swoim bardziej znanym odpowiednikom. Białko dostarczamy za pomocą chudego mięsa, produktów sojowych (np. tofu) oraz roślin strączkowych. Dbamy o różnorodność w menu, dlatego w diecie nie trzeba obawiać się monotonii. 

Jadłospis zawiera wiele warzyw i owoców sezonowych, które zachwycają soczystością i urozmaicają każdy posiłek. Oprócz tego podajemy też zdrowe ryby – na przykład łososia lub dorsza, przyrządzanego na różne sposoby kurczaka czy delikatny schab. Posiłki dopełniamy różnymi rodzajami ryżu, ziemniakami lub kaszą gryczaną, jaglaną, komosą ryżową czy kaszą kulurydzianą. Dbamy też o to, by w menu znajdowało się coś dla wielbicieli słodkości – na podwieczorek można spodziewać się między innymi takich pyszności jak wegański sernik czy baton kokosowo-kakaowy. Jadłospis na każdy kolejny tydzień jest publikowany na naszej stronie internetowej, dlatego z wyprzedzeniem możesz sprawdzić, co w najbliższych dniach znajdzie się na Twoim talerzu. Ta zakładka pomoże Ci również, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich dań możesz się spodziewać w diecie bez glutenu i nabiału. 

Dieta bez nabiału i glutenu dla każdego!

Dieta bez glutenu i nabiału dostępna jest w dziewięciu wariantach kalorycznych – od 1000 kalorii dziennie aż do 3500 kalorii – dlatego każdy może znaleźć wersję odpowiednią dla swojego organizmu. Możesz wybrać catering bez glutenu i nabiału -wersję zapewniającą deficyt kaloryczny, czyli taką, która pomoże Ci zgubić zbędne kilogramy. W przypadku gdy chcesz utrzymywać stałą wagę, bez problemu znajdziesz wersję diety, która idealnie spełni Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Jeśli zaś planujesz nabrać masy, masz szeroki wybór wersji wysokokalorycznych. 

Warianty wysokokaloryczne są też przeznaczone dla osób, które na co dzień pracują fizycznie lub wiele czasu spędzają na wymagających ćwiczeniach – dzięki nim dostarczasz organizmowi odpowiednią ilość pożywienia, którą może przekształcić na potrzebną energię. Warianty o wartości 2000 kalorii i niższe najlepiej nadają się dla tych, którzy prowadzą siedzący tryb życia i na co dzień podejmują niski lub umiarkowany wysiłek fizyczny.

Z ilu posiłków składa się dieta?

Specjaliści w dziedzinie żywienia najczęściej są zgodni co do tego, że chcąc się zdrowo odżywiać, człowiek powinien spożywać pięć posiłków dziennie w regularnych odstępach czasowych. Dlatego i nasza dieta składa się właśnie z tylu posiłków. Znajdziesz w niej:

  • śniadanie – na ciepło lub na zimno, w zależności od dnia. Przeplatamy słodkie śniadania wytrawnymi, dlatego jednego dnia możesz znaleźć w swoim pudełku na przykład pancakes z dodatkami, a innego pasztet warzywny, z bezglutenowym pieczywem i ogórkiem,
  • drugie śniadanie – nieco lżejszy i mniej kaloryczny posiłek, w sam raz do zjedzenia w przerwie w pracy. To zdrowa przekąska na słodko lub wytrawnie,
  • obiad – najbardziej kaloryczny posiłek w ciągu dnia, którego bazą jest mięso lub ryba,
  • podwieczorek – słodki przysmak, który idealnie pasuje do popołudniowej kawy, lub przekąska w wersji na słono – w zależności od dnia
  • kolacja – lekki posiłek, którym możesz zakończyć dzień bez poczucia ciężkości w żołądku.

Zamów zestaw próbny w specjalnej cenie!

Nasze diety układane są przez specjalistów w dziedzinie żywienia oraz szefów kuchni, dlatego idealnie spełniają zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze, a przy tym są smaczne i oryginalne. Zdajemy sobie jednak sprawę, że w przypadku jedzenia wiele zależy od indywidualnych upodobań i gustu kulinarnego. Dlatego w Cud i Miód możesz zamówić zestaw testowy, czyli posiłki na jeden dzień, w promocyjnej cenie. Dzięki temu możesz skosztować naszej kuchni bez zobowiązań i podjąć decyzję o dalszych zamówieniach już po spróbowaniu potraw i ocenieniu usługi dowozu czy pakowania. Cena zestawu testowego jest uzależniona od wybranej wersji kalorycznej, a znaleźć ją można w zakładce Cennik. Jeśli jeszcze nie wiesz, czy ta dieta jest dla Ciebie, złóż testowe zamówienie i przekonaj się na własnym podniebieniu! 

rzodkiewka

Sprawdź nasze pozostałe diety

Cud i Miód - Dietetyk Zuza
Cud i Miód - DIetetyk Natalia

Masz pytania?

Nie wiesz, która dieta będzie dla Ciebie idealna?

Napisz do nas lub zadzwoń! Nasi dietetycy pomogą Ci w doborze

Dieta 5 posiłków Cud i Miód