Catering dietetyczny Cud i Miód

Diety na dowóz idealnym rozwiązaniem dla liczących kalorie.

Kwasy tłuszczowe w codziennej diecie

Przez pewien czas mówiło się o tym, że kwasy tłuszczowe negatywnie wpływają na naszą sylwetkę i najlepiej ich unikać. Osoby, które chcą stracić na wadze często stosują właśnie diety bez tłuszczu, czego efektem mogą być zaburzenia w zakresie gospodarki hormonalnej organizmu. Bo kwasy tłuszczowe obok węglowodanów są głównym substratem energetycznym naszej diety. Zapotrzebowanie na nie dorosłego człowieka wynosi od 25% do 30%.

Wyróżniamy różne rodzaje kwasów tłuszczowych. Nasycone, na które powinniśmy uważać. Są to tłuszcze obecne w produktach pochodzenia zwierzęcego, w przetworach mlecznych, tłuszczu kokosowym czy palmowym. W nadmiarze przyczyniają się do nieprawidłowych wartości profilu lipidowego we krwi. Ich udział w diecie nie powinien być większy niż 10%.

Wyróżnia się też jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które znajdują się w orzechach, oleju rzepakowym, oliwie. Wielonienasocone kwasy tłuszczowe, czyli absolutni faworyci całej grupy. Powinny pokrywać one od 6% do 10% całej diety. Znajdują się w toczonych na zimno olejach roślinnych, rybach morskich, orzechach, pestkach awokado. Należy pamiętać o tym, aby proporcja kwasów jednonienasyconych do wielonasyconych była odpowiednia.

Chcąc spożywać odpowiednie ilości kawasów tłuszczowych należy ze starannością opracować swoją dietę. Najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z diety na dowóz, ponieważ wtedy specjaliści zaplanują i przygotują posiłki za nas, a my będziemy cieszyć się ich smakiem oraz odpowiednią ilością substancji odżywczych. Dieta na dowóz jest dostępna w wielu miastach, m.in. we Wrocławiu, w Warszawie, w Poznaniu i w Szczecinie. Wystarczy zamówić ją online i cieszyć się płynącymi z niej korzyściami.

Podziel się tym ze znajomymi!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn