jak uniknąć efektu jojo

Obawiasz się efektu jo-jo? Sprawdź, co możesz zrobić, aby go uniknąć!

Ile razy podejmowałeś/aś już decyzję o zmianie stylu życia, przejściu na dietę czy zrzuceniu nadprogramowych kilogramów? Determinacja pozwalała Ci wytrwać w postanowieniach przez kilka dni, tygodni, a może nawet miesięcy, ale później znowu coś sprawiało, że rezygnowałeś/aś? I ponownie kończyło się efektem jojo? Sprawdź co zrobić, aby już nigdy nie powtórzyć tego błędu i aby dieta nie była przykrym wspomnieniem, a Twoim nowym stylem życia.

Jak dochodzi do efektu jojo?

Powodem powstania efektu jojo jest powrót do starych i niezdrowych nawyków żywieniowych tuż po zakończeniu diety, często bardzo restrykcyjnej. Organizm, który przez pewien czas dostaje zbyt mało kalorii, zapisuje informację, że kiedy otrzyma już większą ilość pożywienia powinien zgromadzić zapasy. Ponadto, w czasie stosowania głodówek zwalnia metabolizm, przez co po zakończeniu diety organizm nie zużywa dostarczanej mu liczby kalorii, tak sprawnie jak powinien.

Jak uniknąć efektu jojo?

Chcąc uniknąć efektu jojo warto sprawić, aby zbilansowana i pełnowartościowa dieta nie była tylko jednorazowym kaprysem, a aby stała się stylem życia. Regularne spożywanie smacznych i zdrowych posiłków sprawi, że nie będziemy mieć ochoty, aby podjadać i będziemy czuć się najedzeni przez cały czas. Do przeszłości odejdą też wilcze napady głodu, bo bez stosowania restrykcyjnych diet, nasz organizm nie będzie domagał się dodatkowych kalorii.

Podziel się tym ze znajomymi!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn