Witaminy i minerały Cud i Miód

Witaminy i minerały – niezbędne dla dobrej kondycji skóry, włosów i paznokci.

Witaminy i minerały niezbędne dla dobrej kondycji skóry, włosów i paznokci.

Każdy kto zmienił swoje przyzwyczajenia żywieniowe. Zrezygnował ze spożywania przetworzonego jedzenia, na rzecz zdrowych i zbilansowanych posiłków wie, że poprawie uległo nie tylko samopoczucie, ale również stan skóry, włosów i paznokci.

Niektóre składniki są szczególnie ważne dla ich dobrej kondycji. Należy do nich m.in. selen, który neutralizuje wolne rodniki, czyli substancje, które powodują starzenie się skóry, usuwa przebarwienia, uelastycznia i poprawia jędrność. Znajduje się on w mięsie, kukurydzy, kiełkach zbóż, otrębach, rybach morskich, ziarnach słonecznika czy w pomidorach. Bardzo ważny jest także odpowiedni poziom witaminy A (retinolu), która przyspiesza proces odnowy tkanek i przywraca właściwe proporcje ich rozwoju. Jej niedobór powoduje, że paznokcie są kruche i rosną wolno, skóra jest sucha, a włosy matowe i łamliwe. Dużą ilość witaminy A znajdziemy w tranie, marchwi, natce pietruszki, żółtkach jaj, dyni, mango, morelach, pomidorach i wątróbce. Na uwagę zasługuje także witamina E, która jest jedną z najskuteczniejszych substancji przeciwrodnikowych. Aktywnie hamuje procesy rodnikowego utleniania substancji tłuszczowych, posiada zdolność wbudowywania się w lipidowe struktury skóry (bariery ochronne naskórka, błony komórkowe). Dzięki temu zapobiega procesom starzenia i skutecznie chroni wrażliwą skórę. Jej duża ilość znajduje się w migdałach, oleju sojowym i słonecznikowym, jajkach, bananach, mleku i kiełkach pszennych. Na odpowiednim poziomie powinniśmy również utrzymywać witaminę D. Jej niedobór jest powodem stanów zapalnych skóry, łamliwości włosów i paznokci. Źródłem witaminy D jest śledź, makrela, łosoś, mleko i jaja. Jednak jej głównym źródłem jest synteza przez skórę pod wpływem promieniowania UV.

Dobra kondycja włosów, skóry i paznokci z cateringiem dietetycznym

Dieta osób, którym zależy na dobrej kondycji skóry, włosów i paznokci powinna być przede wszystkim urozmaicona, pełna świeżych, sezonowych owoców i warzyw, morskich ryb oraz pełnoziarnistych produktów zbożowych. Warto skorzystać z cateringu dietetycznego, aby mieć pewność, że do organizmu dostarczamy wszelkie potrzebne składniki i minerały.

 

Podziel się tym ze znajomymi!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn